أحدث الأخبار:

"ربنا هو اللي بيحاسب"..أول ظهور لـ"بيج رامي" بعد زواجه للمرة الثانية - فيديو
اسطورة كمال الأجسام "بيج رامي"

 

إسلام عمار

تداول نشطاء على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" مقطع فيديو بثه اسطورة كمال الأجسام الدولي ممدوح السبيعي الشهير بـ"بيج رامي"، ابن قرية السابايعة التابعة لمركز بلطيم في محافظة كفر الشيخ، على حسابه الرسمي متحدثًا لأول مرة من خلال أول ظهور له عقب ماجرى تداوله بخصوص زواجه للمرة الثانية.


ظهر "بيج رامي" من خلال مقطع الفيديو الذي بثه على حسابه الرسمي، بشكل  طبيعي أثناء تواجده حاليًا في دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة، ولم يتطرق لأي تعليق حول ما جرى تداوله على صفحات السوشيال ميديا بخصوص زواجه للمرة الثانية ما بين مؤيد ومعارض، وإطلاق عبارات التهكم، والأخرى الملوحة بالتدخل في حياته الشخصية.

"نصيحة صغيرة..اقبلوها مني"، تلك أول جملة خاطب بها "بيج رامي" كل المتابعين بخصوص خبر زواجه للمرة الثانية، مكملًا بقول رسول الله صلى الله عليه وسلم:"من حسن إسلام المرء تركه مالايعنيه".

وقال في حديثه عبر مقطع الفيديو:"الشاهد من كلامي ماحدش يعرف ظروف حد، ولا حد يقدر يحكم على حد..ربنا ما خلقناش اننا نحاسب بعض على أي حاجة..كل واحد بيتصرف وربنا بيحاسبنا في الآخر إن كان فيه غلط أو مفيش غلط..كلنا بتخطأ وبنعمل حاجات صح وغلط..ربنا اللي بيحاسب الكل ولم يعطي الفرصة للناس انها تحاسب بعضها وإلا ما كناش خرجنا من بيوتنا".

ونوه بأنه لم يقصد موضوع بعينه من وراء كلماته، مضيفًا :"أنا حبيت بس أقول الكلام ده لما لقيت فيه ناس شاغلة دماغها بحاجات لا تعرف عنها حاجة، ولا تعرف عنها تفاصيلها". 

لمشاهدة الفيديو اضغط هنا 
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق